Home  Diensten

SEOCHaalt u voldoende resultaat uit uw website? Bereikt u voldoende klanten? Doen uw bezoekers wat u zou willen? Dit zijn vragen die u zich regelmatig zou moeten stellen om uw website te verbeteren. Maar daarvoor kunt u ook mij inschakelen. Bij het optimaliseren van uw website ga ik als volgt te werk:

Webanalytics

Allereerst analyseer ik uw internetactiviteiten: Wat wilt u bereiken? Wie zijn op het internet uw belangrijkste concurrenten? Hoe komen bezoekers op uw website? Wat doen ze daar? Op basis van de analyse breng ik advies uit voor de optimalisatie van uw website. Bij dit advies baseer ik mij op het 4 K model. De 4 K's staan hierin voor:

  • Komen: Er moeten voldoende en de juiste bezoekers op uw website komen.
  • Kijken: Bezoekers moeten zich voldoende op uw producten en/of diensten kunnen oriënteren.
  • Kiezen: Uw website moet ervoor zorgen dat de bezoeker voor u kiest.
  • Kopen: De bezoeker de door u gewenste handeling uitvoeren.

Het 'Kopen' moet u ruim zien. Het kan inderdaad gaan om het aanschaffen van 'n product maar ook om het inschrijven voor een nieuwsbrief. Mijn advies rond ik af met een concrete lijst van verbeteracties die nodig zijn om het gebruik van uw website te optimaliseren. Voor het uitvoeren van het advies beschik ik over een breed netwerk van specialisten: tekstschrijvers maar ook vormgevers en programmeurs. Samen met hen voer ik de verbeteracties door. Vervolgens meten we regelmatig het effect van deze acties.

Zoekmachineoptimalisatie

Met zoekmachine optimalisatie of SEO (afkorting van Search Engine Optimization) probeer ik een zo hoog mogelijke plaatsing van uw website in de zoekresultaten van de zoekmachines te bereiken.

Mijn zoekmachineoptimalisatie is niet gebaseerd op trucjes. Daar wint u immers slechts kortstondig succes mee. Ik help u liever om op de lange termijn duurzame resultaten te halen. De verbeteracties zijn meestal van zeer uiteenlopende aard:

  • het aanpassen van de teksten zodat uw website op de juiste zoekwoorden wordt gevonden;
  • het herschrijven van de metatags zodat de snippet van uw website uitnodigt tot klikken;
  • het doorvoeren van technische aanpassingen zodat de zoekmachine alle pagina's kan doorzoeken.

Twee à drie maanden na het aanpassen van uw website meet ik de positionering opnieuw. Dan is het oogsttijd: hoeveel plaatsen is uw website gestegen? Welke zoekwoorden verdienen nog extra aandacht? Altijd weer een spannend moment.




Conversieoptimalisatie

Veel bezoekers is mooi; maar nog beter is het wanneer deze bezoekers doen wat u graag zou willen: uw product kopen of zich opgeven voor uw workshop. Bij conversieoptimalisatie werk ik samen met mijn partners uw website tot in de puntjes uit. Qua vormgeving, functionaliteit en teksten.

Conversie is immers een kwestie van vertrouwen. Uw bezoekers moeten voldoende kunnen bekijken. De informatie moet helder zijn en overtuigend. En uw website moet gebruikersvriendelijk zijn.

Trainingen

Website optimalisatie is een doorlopend proces. Om de kwaliteit van uw website op een hoog niveau te houden moet u deze regelmatig controleren en aanvullen. Dat kunt u natuurlijk uitbesteden maar ook zelf doen. Ik train u daarin.

LinkedIn profielContact
Irenelaan 4
6721 EA Bennekom
06 38 89 89 94
Referenties
Opdrachtgevers